Robert Ježić lagao USKOK-u: Otkrivamo tajnu MOL-ove…
30 rujna 2011 Kategorija: Financijske vijesti
KOLUMNA – Prema podacima koje mi je dao izvor iz Ine, MOL-ova provizija bivšem HDZ-ovom premijeru Ivi Sanaderu nije isplaćena kako je to u svojim iskazima USKOK-u tvrdio Robert Ježić, vlasnik Diokija i riječkog Novog lista, nego kroz višemilijunske ugovore Ine sa Ježićevom tvrtkom Dinamarin d.o.o. Iako je Ina do 2009. poslove dužobalnog razvoza nafte ugovarala sa svojim dugogodišnjim poslovnim partnerom tvrtkom JPS, prema tvrdnjama mog izvora Ježić i Sanader dogovorili su 2009. godine kako će se ti poslovi ugovoriti sa novoosnovanom tvrtkom Roberta Ježića, kako bi se kroz ugovore o dužobalnom razvozu nafte Sanaderu što neprimjetnije isplatila MOL-ova provizija. Izvor iz Ine, čiji identitet iz razumljivih razloga ne mogu otkriti, potvrdio mi je kako je tvrtka u vlasništvu Roberta Ježića, Dinamarin d.o.o., 2009. godine potpisala s INA-om ugovor o dužobalnom razvozu nafte na izravnu intervenciju bivšeg HDZ-ovog premijera Ive Sanadera.Gotovo istovjetnu informaciju potvrdio mi je i sugovornik iz MOL-a, koji tvrdi kako je 2009. godine upravo preko bivšeg premijera Ive Sanadera dogovaran novi ugovor Ine o dužobalnom razvozu nafte, te je dogovoreno da se taj novi ugovor sklopi upravo s Ježićevom novoosnovanom tvrtkom Dinamarin d.o.o.Već tijekom raspisivanja pozivnog natječaja Ine prema poduzećima Jadranski pomorski servis (JPS) i Dinamarin, špekuliralo se o tomu kako nacionalna naftna kompanija Ina smišljeno pogoduje Ježićevom poduzeću, a na to upućuje i činjenica kako je Ježićevo poduzeće formalne uvjete natječaja ispunilo tek naknadno nakon isteka roka propisanog u pozivnom natječaju, nakon čega je poduzeće Jadranski pomorski servis steklo sve uvjete za potpisivanje novog ugovora s INA-om 2009. godine, što se ipak, kako doznajem zbog dogovora vrha Uprave MOL-a s bivšim premijerom Sanaderom, nije dogodilo.Iako je poduzeće JPS ovaj posao za Inu obavljalo dugi niz godina, zbog ugovora s Ježićevim Dinamarinom, Ina je navodno namještenim natječajem, prema ranijem dogovoru s Ivom Sanaderom, otkazala dugogodišnju suradnju Jadranskom pomorskom servisu, isključivo kako bi Uprava Ine ispunila Sanaderov zahtjev za dodjelu tog posla tvrtki Roberta Ježića.Prema dostupnim podacima, Ježićeva tvrtka je tek nakon raspisivanja pozivnog natječaja na sumnjiv način kupila dva tankera, za koje je 2009. godine obavljena predbilježba u Upisniku brodova Lučke kapetanije u Rijeci.Brodovi “Kijac” i “Sepen”, nazvani tako po lokalitetima u blizini Omišlja na Krku, u trenutku kupnje, prema podacima Dinamarina bili su stari između dvije i tri godine, te su imali dvostruku oplatu, što je navodno predstavljalo i ključnu prednost na natječaju u odnosu na JPS Ante Marasa.Međutim, ova dva broda u vlasništvu Dinamarina upisani su u hrvatskom upisniku tek nakon 1. travnja 2009. godine, što je bio zadnji rok iz Ininog pozivnog natječaja, nakon čega je Maras ultimativno i javno zahtijevao od Ine poštivanje propisanih natječajnih uvjeta, te potpisivanje ugovora s Jadranskim pomorskim servisom i nastavak dugogodišnje poslovne suradnje Ine i JPS-a na razvozu nafte i naftnih derivata rema Dalmaciji.Neki od uvjeta pozivnog natječaja, kojeg je Ina raspisala 2009. godine, posebno su ukazivali na mogućnost namještanja natječaja Ježićevoj tvrtki, obzirom da je jedan od uvjeta natječaja izrijekom navodio kako ponuđač u trenutku davanja ponude na natječaju ne mora imati u vlasništvu brodove za transport nafte, nego je trebao samo priložiti pismo namjere kako će te brodove nabaviti do početka obavljanja poslova prema ugovoru.„Ponuđač u trenutku predaje ponude ne mora imati brodove za prijevoz nafte, već pismo namjere da će ih nabaviti, brodovi ne smiju biti stariji od 14 godina te moraju imati dvostruku oplatu“, glasili su neki od uvjeta natječaja, po kojima se već tada sumnjalo kako se tako raspisanim natječajem pogoduje poduzeću u vlasništvu Roberta Ježića.Prema tvrdnjama mojeg sugovornika, Robert Ježić je 2009. godine, nakon što je sa Sanaderom dogovoren model isplate MOL-ove provizije, dva broda za potrebe posla svoje tvrtke s Inom kupio navodno u Norveškoj, i to kreditom od 50 milijuna eura odobrenim u Hypo Alpe Adria Banci, za koji su jamstvo bili sami brodovi, koje je Ježićeva tvrtka navodno dala pod hipoteku Hypo banci.Ono što je u ovom kreditnom aranžmanu posebno problematično jest to što je stvarna vrijednost Ježićevih brodova otprilike oko pet milijuna eura po brodu, dakle, ukupno deset milijuna eura, dok je prilikom njihove kupnje i dogovaranja kredita s Hypo Alpe Adria Bankom, njihova vrijednost prikazana u visini od dvadeset i pet milijuna eura po brodu, odnosno ukupno pedeset milijuna eura.Stoga moji sugovornici smatraju kako je zapravo četrdeset milijuna eura od ukupnog iznosa ovog kreditnog aranžmana sa Hypo Alpe Adria Bankom iskorišteno na drugi način, odnosno kako su ta sredstva jednostavno negdje preusmjerena za neke druge potrebe, dok su samo fiktivno iskorištena za kupnju Ježićevih brodova.Ukoliko bi se informacije oko ovog Sanaderovog i Ježićevog posla preko poduzeća Dinamarin, ugovorenog s INA-om, kako bi se preko tih ugovora neprimjetno bivšem HDZ-ovom premijeru isplatila MOL-ova provizija, pokazale točnima, to bi značilo da je Robert Ježić u svojem iskazu USKOK-u, kada je opisivao način na koji je Sanaderu isplaćena MOL-ova provizija, jednostavno lagao. Izvor/autor www.seebiz.eu više…