Analiza A.T.Kearneya: Zaokret u auto industriji


July 9 2010 Kategorija: Financijske vijesti

Značajan pad potražnje za novim vozilima natjerao je proizvođače i dobavljače automobila u svijetu na prodaju svojih vozila velikim upraviteljima voznih parkova, kao što su primjerice rent-a-car i leasing kuće, pokazuje analiza A.T. Kearneya. Slična se situacija dogodila i u Hrvatskoj, gdje nema proizvođača automobila te su glavni dobavljači upraviteljima voznih parkova auto kuće. Njihova je marža na prodaji novih vozila postala iznimno mala te se zbog pada potražnje stvara pritisak na cijenu usluge upravljanja voznim parkom. Auto kuće su stoga primorane svojoj ponudi dodavati usluge poput financiranja prodaje i raznih usluga servisa, navodi se u priopćenju. „Kako su tradicionalni upravitelji voznim parkom uglavnom leasing kuće, kojima to nije osnovna djelatnost, auto kuće imaju priliku proširiti ponudu usluga na klasični rent-a-car te upravljanje voznim parkom“, objašnjava Tomislav Čorak, stariji konzultant u tvrtki A.T.Kearney. „Jedan dio auto kuća u Hrvatskoj ima dobru suradnju s leasing kućama, no inovativnije auto kuće su također proširile svoju ponudu usluga te upravljanje voznim parkom nisu prepustile nekom drugom. Riječ je o tome da auto kuće mogu svojim kupcima pružiti sve usluge vezane uz upravljanje voznim parkom; od financiranja kupnje vozila u suradnji s financijskom institucijom, preko servisiranja i osiguranja vozila, pa sve do njegova otkupa. Na taj način auto kuća može zaraditi puno više nego samom prodajom i održavanjem vozila. No, kako globalna recesija u svijetu jenjava, povećava se i potražnja za vozilima te će dobavljači automobila opet biti u prednosti. Oni će uskoro opet moći prodavati svoja vozila putem povoljnijih kanala prodaje, npr. maloprodajnoj mreži, gdje ostvaruju puno veće profite nego s upraviteljima voznih parkova. Ipak dobar dio prihoda će ubuduće generirati usluga upravljanja voznim parkom, pa će auto kuće biti primorane surađivati s kupcima. U odnosu dobavljača automobila i upravitelja voznih parkova sinergije su višestruke: vozni park se može koristiti za prezentacije novih modela automobila, mogu se raditi zajedničke marketinške kampanje,  ostvaruju se uštede na zajedničkom održavanju vozila, preventivnoj dijagnostici i osiguranju i sl., ističe se u priopćenju. Izvor/autor Limun.hr više…

Analiza A.T.Kearneya: Zaokret u auto industriji

Komentari za "Analiza A.T.Kearneya: Zaokret u auto industriji"

Comments are closed.


Apartmani Hrvatska
Apartmani Hrvatska