Kaufland, Lidl i Spar – uzroci dugogodišnjeg…


June 25 2010 Kategorija: Financijske vijesti

Ova tri inozemna maloprodajna trgovačka lanca imaju nekoliko važnih zajedničkih karakteristika. Sve tri kompanije došle su u Hrvatsku nakon 2000. godine, sve većinu prihoda ostvaruju ponajprije od maloprodaje prehrambenih proizvoda i robe široke potrošnje putem lanaca supermarketa i hipermarketa, sve su tri među prvih 10 maloprodajnih lanaca po prihodima, te su svima unatrag tri godine prihodi znatno porasli. Piše: Filip Šverer Avidus Grupa d.o.o. www.avidus.hr www.artemis.hr Dok prihodi najvećega trgovačkog lanca Konzuma već godinama stagniraju, manji lanci uspijevaju osvojiti sve više potrošača. Iako te kompanije oklijevaju u objavljivanju svojih poslovnih i financijskih informacija zbog oštre konkurencije, ovaj će tekst otkriti strukturu njihova poslovanja i uzroke dugogodišnjeg povećanja prihoda. KAUFLAND KAUFLAND Hrvatska, komanditno društvo, osnovano je 12. travnja 2000. godine, a 2001. godine otvoren je njihov prvi prodajni prostor. Do 2009. godine Kaufland se proširio po cijeloj Hrvatskoj s ukupno 25 poslovnica. Kaufland na svojim web-stranicama ističe da njihov prodajni asortiman čini 20.000 artikala koji se sastoje djelomice od njihovih robnih marki većinom od poznatih domaćih i inozemnih brendova prehrambenih proizvoda te robe široke potrošnje, a kompanija zapošljava 1.964 radnika.  Poslovni prihodi Kauflanda, od kojih gotovo sve otpada na prihode od prodaje, porasli su unatrag dvije godine s 1,90 milijardi kuna u 2007. na 1,97 milijardi kuna u 2008., te na 2,02 milijarde kuna u 2009. Prosječan trogodišnji rast prihoda od prodaje iznosio je 2,9%. Kaufland nema izvanrednih prihoda, a financijski prihodi iznosili su samo 24,05 milijuna kuna u 2009. Ukupni prihodi u protekle tri godine iznosili su 1,91 milijardu u 2007., zatim 1,99 milijardi u 2008. te 2,05 milijardi u 2009. (prosječan rast ukupnih prihoda od 3,34% na godinu). Rashodi Kauflanda proporcionalno su se povećavali s prihodima. Izvanrednih rashoda nije bilo u protekle tri godine, a financijski rashodi iznosili su samo 6,1 milijun, 21,76 milijuna i 24,05 milijuna kuna. Ukupni rashodi povećani su 1,97 milijardi u 2007. na 1,99 milijardi u 2008. te na 2,14 milijarde u 2009., što čini prosječan porast ukupnih rashoda od 4,22% na godinu. Kaufland je ostvario 59,12 milijuna kuna neto gubitka u 2007. i 96,85 milijuna kuna gubitka u 2009., a u 2008. godini ostvario je malu neto dobit od 8,19 milijuna kuna. Kaufland već godinama posluje većinom s gubitkom, što potvrđuje iznos prenesenoga gubitka koji je u posljednje tri godine iznosio redom 162,66 milijuna, zatim 204,08 milijuna kuna, a u 2009. godini 184,07 milijuna kuna. No unatoč tomu vlasnici Kauflanda Hrvatska već šest godina kontinuirano povećavaju njegov temeljni kapital zbog potrebe ekspanzije poslovnog prostora

Kaufland, Lidl i Spar – uzroci dugogodišnjeg…

Komentari za "Kaufland, Lidl i Spar – uzroci dugogodišnjeg…"

Comments are closed.


Apartmani Hrvatska
Apartmani Hrvatska