Želimo biti lider na području između Istanbula i…


July 23 2012 Kategorija: Financijske vijesti

Perutnina Ptuj regionalni je proizvođač mesa peradi, organiziran u 20 poduzeća u sedam država. Hrvatski dio grupacije je Pipo Čakovec koji je u svim fazama poslovanja u potpunosti domaći proizvođač, ističe direktor Predrag Šegović. Kakvi su trendovi na tržištu mesa peradi u Hrvatskoj i u okruženju? Koliko iznosi tržišni udjel Perutnine Ptuj-Pipo Čakovec? – Mi smo drugi proizvođač mesa peradi u Hrvatskoj i držimo otprilike 30 posto tržišta, s tendencijom rasta koji je kontinuiran od 2002. godine. U 2011. godini realizirali smo prodaju od gotovo 41 milijun eura, što je za 11 posto više nego u 2010., a rast je nastavljen i ove godine. Usporedo s razvojem, otvaraju se i nova tržišta. Tržište bijelog mesa u Hrvatskoj, prema podacima Croatiastočara, procjenjuje se na oko 90.000 tona, što uključuje pileće i pureće meso, prerađevine od njih, kao i uvoz. Od toga je oko 10.000 tona uvoz pilećeg i purećeg mesa iz Brazila, zatim je tu uvoz prerađevina, najviše iz Italije i Slovenije, te iz Bosne i Hercegovine. Proizvodnja u Hrvatskoj je oko 55.000 tona, a mi smo na oko 17.000 tona. Koliko se ova dugotrajna recesija odrazila na rezultate prodaje? – Prve naznake recesije vidjeli smo 2009. godine, ali mi smo se za nju pripremali još od listopada 2008., s obzirom na informacije iz SAD-a. U cijelom tom razdoblju došlo je do bitnih pomaka u navikama potrošača, koji traže puno više za svoj novac, bez zadiranja u kvalitetu. Poslovna strategija je definirana i provodi se uz poštivanje trenutačnih odnosa s nekim konstantama koje neposredno utječu na poslovnu uspješnost. Uveli smo i niz tehnoloških inovacija i novih proizvoda, a to nam je donijelo prednost kod naših potrošača. Zato smo i unatoč recesiji zadnjih nekoliko godina rasli po stopama od 15 posto godišnje. Jeste li vi iznimka na tržištu bijelog mesa, ili je cijelo tržište raslo? – Svakako je važno pratiti što konkurencija radi, a naša konkurencija je vrlo dobra. Smatramo da smo napravili puno kroz ulaganja u prodaju i distribuciju u ovim kriznim godinama, ali najviše kroz inovacije. Prvenstveno tu mislim na ulaganje u suvremenu liniju pakiranja u kontroliranoj atmosferi, kojom smo ostvarili važnu prednost u segmentu peradarskog mesa, te veliki broj artikala prerađevina kojima smo se prilagodili potrošačima. A u isto smo vrijeme digli kvalitetu. Očekujemo da će se promjene kupovnih navika potrošača nastaviti i ubuduće, čemu smo prilagodili našu proizvodnu, tržišnu i operativnu strategiju. Hoće li se išta promijeniti za Pipo Čakovec ulaskom Hrvatske u EU i izlaskom iz Cefte? – Mi smo već desetak godina spremni za ulazak Hrvatske u EU. Imamo sve certifikate koje EU zahtijeva, kao i EU broj. U svim procesima implementirali smo HAACP sustav, ISO 9001 i ISO 14001, imamo halal certifikat, a do kraja ove godine uvest ćemo i International Food Standard.

Želimo biti lider na području između Istanbula i…

Komentari za "Želimo biti lider na području između Istanbula i…"

Comments are closed.


Apartmani Hrvatska
Apartmani Hrvatska